• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Canada på tvers - så gick det EGENTLIGEN till...

Jo det går att leva på mycket, fast det var kanske inte det som var poängen med det hela. Husbilen som stod bredvid såg ju bekväm ut, det går att spekulera i att det var där han sov också på nätterna så hans stackars knän inte skulle frysa?
 
Fejkat,javisst,men hur gör man sevärd spelfilm annars?
Kamera på huvudet hela tiden man faktiskt går/paddlar,kör hund,fiskar,jagar ,gör läger.Skulle göra tittaren rätt illamående och så mycket skulle man inte ha ut av filmen heller.
Det KAN ju hända karln faktiskt "frilufsar" på riktigt (nåt man väl förutsätter) ,men vid själva dokumentationen går det till på annat vis.
Man får ju intrycket att dessa långa färder skett i ett,inte över lång tid och vid många tillfällen (tex senaste filmen om nordkalotten;
Så vitt jag vet är han ute på tur,kommer hem,fortsätter,med och utan sällskap.
Kanske han driver med sej själv i extramaterialet,kan inte tänka mej att han måste ta "Stockholmsnäver" för att få fart på brasan.

För egen del tycker jag det är svårt dokumentera vad jag gör.Eftersom jag är upptagen med att göra det.
Tex jag åker jättemycket skidor;finns knappt några bilder av det.På fjällvandring etc:stannar till och tar en bild.
Det blir mycket läger och äta,vyer,sällan och aldrig "jag passerar en lite värre ström",värsta utförsbacken,här var det snårigt och lerigt,vilket stenskravel etc,värst vad blåsig paddelturen blev.
 
Jepp, underbart med folk som kan driva med sig själv. Han steg baske mig ett snäpp till i mina ögon!
(Jag ville alltså inte "ta ner" Lars M på nåt sätt, han verkar vara genuin på ett sätt som iaf jag uppskattar enormt)
 
Klart Monsen har humor, hans serier och böcker är bland det roligaste jag sett och läst inom friluftslvet.

Andra roliga saker om Monsen:


Lars Monsen er den eneste som har drept en Grizzlybjørn med dens egne tenner.

Lars Monsen spiser blåskjell med skallet på.

Ulvene gjør opp bål for å holde Monsen unna.

Lars Monsen har hatt snøballkrig med seg selv i helvete.

Det eneste dyret Lars Monsen ikke kan lokke til seg med parringslyder er Mammuter. Det er hovedsaklig fordi de er utryddet.

Det Amerikanske Forsvaret brukte Lars Monsen som fasit da de utviklet GPS.

Lars Monsen er født med ski på beina, sekk på ryggen og en hundeslede med 12 hunder.

Lars Monsen har klatret opp Trollveggen. Med én hånd.

Lars Monsen steker eggene sine i aktive vulkaner.

Lars Monsen er 1.83m høy. Når han reiser seg på bakføttene blir han 5.27m høy.

Lars Monsen har eget økosystem.

Lars Monsen kan telle til 10 med hundebjeff.

Lars monsen har nok energi til å drive Las Vegas’ belysning i 2 år.

Naturkreftene fikk kreftene av Lars Monsen.

Det var Lars Monsen som gjorde opp ild på sola.

En gang spilte Lars Monsen golf. Da fikk han 18 hole-in-one, og 8 ørreter på over 3 kilo i sidevannshinderet.

Lars Monsen bygde varden på Kvigtind. Han kastet stein fra Tjokkelvatnet.

Lars Monsen har ikke hunder for å trekke pulken. Han har de med som nødproviant.