Canada-Mexico

Hej!
Var hittar jag information om den turen? Jag vet att det ska finnas. Är så sugen på att cykla den nästa år.
/B

Cyklat denna, bara att höra av sig om du/någon undrar över något....

Bilagor

• mexi.JPG
    mexi.JPG
    17.1 KB · Visningar: 473
Tips ang. Kalifornien:

Välj Highway 101 istället för Highway 1 när du kommer till den lilla staden Leggett. Då får du en mycket bekvämare resa med intressantare vyer. Du passerar bl.a. genom vingårdarna i Alexander Valley, Dry Creek Valley och Napa Valley. När du kommer till San Francisco väljer du kustvägen igen.

Highway 1 från Leggett till San Francisco är grymt kuperad och innehåller många svordomar. Dessutom hinner du uppleva så mycket vacker kust ändå under resan (speciellt i Oregon) att du vill se någonting annat.

Kör hårt!
/Anders Forselius
www.bikingviking.se

Tack för ditt snabba svar och ursäkta mig för mitt sena. Jo, det är den sträckan jag funderar på. Vet du några bra kartor?

Gps Garmin

Med tanke pa den skapliga dollarkursen kan det vara id'e att satsa pa en gps med alla vagar inlagda. Kopte precis en Edge 800 Garmin och det ar sa mycket lattare att navigera med den istallet for vanliga kartor.
De delar annars ut fria och detaljerade kartor i varje stad. Leta upp turistinformationen eller Chamber of Commerce.

Lycka till!
Anders Forselius
www.bikingviking.se

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tips om cykling i Europa och Canada?! Långcykling 0
Sam Borombon Mexico Långcykling 2
Jasp Kanada -> Mexico Långcykling 12
Cykel Mexico-Panama Långcykling 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg