Camelbak och pannlampsbatteri?

Hallojsan

Har precis fått min pannlampa (en mila 120) så nu kan jag inte skylla på att det är för mörkt att cykla om kvällarna :) Dock har ett annat problem uppstått, nämligen det att batteriet går inte i den lilla fickan på min Camelbak Classic.
Det känns som att det skulle bli väldigt knöligt att ha batteriet i en sele och sen Camelbaken utanpå. Nån som testat detta?
Är inte så sugen på att köpa en ny camelbak heller, så det får väl bli till att modifiera en ryggsäck.
Någon som har något annat förslag till lösning?

/Ola

Problem solved!

Svarar på mitt eget inlägg.

Problemet är nu löst! Detta gjordes genom att sy ihop en vadderad/isolerad påse för batteriet. På baksidan är ett kardborreband fäst som förs genom hänkan på camelbaken och sen tillbaka och fästs på motsvarande halva som sitter på framsidan på påsen (att liknas vid hur skor med kardborre fixeras på foten)

I nederänden finns ett hål där man kan föra igenom snoddarna som även de redan finns på camelbaken och så spänner man åt dessa snoddar vad som behövs och vips så sitter batteriet väl fixerat.

/Ola

Midjebälte

Själv har jag löst detta problem genom att ha batteriet ett midjebälte/värdesaksbälte nedanför camelbacken.

/Niklas

Stoppa allt i ryggsäcken

Jag har också en Camelbak Classic, och jag brukade irritera mej över dess axelremmar. Så jag stoppade Camelbaken i en 30L ryggsäck som jag hade liggande. Fungerar perfekt samt att jag har utrymme för batterier, verktyg och annat skoj. Axelremsbesväret var också borta.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mathew Camelbak MULE? Mountainbike 6

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg