Byxor och jacka...

Kikade på några av de gamla kläddinläggen här i detta forum, de är som sagt gammla så jag söker nya tipps från er.

Siktar på bla.FEM i Augusti och skulle behöva införskaffa byxor och jacka, så där av min fråga.

Så vad har ni för tipps...

Kläder

Jag skall iofs inte köra FEM, men jag har en TRIDENT JACKET från Haglöfs som jag är ruskigt nöjd med. Det är bara ett windstopperskal, sen väljer du själv underställ, mellanlager etc allt efter väderlek. Jag har ett par Craft windstopperbyxor som funkar bra, men de är dock inte lika bra som jackan. Jackan håller för rejält med regn åxå.

Tierra

jag sprang FEM70 -99, Björkliden, iförd i activent jacka från Tierra och vanliga tights i -5 grader och hård vind på topparna. Det räckte gott och väl (hade ett par activent byxor i ryggan oxå). Jackan hade en luva som var guld värd när det blåste som värst.

Året efter sprang jag CMM70 i Gröveljön iförd i superställ tröja (Helly Hansen) och tunna tights. Det var för mycket nästan.. önskade att jag hade haft kortbyxor istället..

Man klarar sig med mindre än man kan tro. Ryggan värmer ju oxå.

Re: Kläder

XPAT; sa:
Jag skall iofs inte köra FEM, men jag har en TRIDENT JACKET från Haglöfs som jag är ruskigt nöjd med. Det är bara ett windstopperskal, sen väljer du själv underställ, mellanlager etc allt efter väderlek. Jag har ett par Craft windstopperbyxor som funkar bra, men de är dock inte lika bra som jackan. Jackan håller för rejält med regn åxå.

Hur funkar den jackan under sommarturer, "andas" den tillräckligt eller blir man dyngsur under?
Nu är väl chansen liten om man kör på sommaren att man behöver en jacka men naturen har ju en tendens till att göra som den vill...

Jag har märkt att många kör sina race i "långkalsonger" (eller om man vill kalla det för långa tajts).
Vad är att rekommendera tajts eller vindstopperbyxa?

Själv tränar jag i R90stället, det är helt ok så länge det inte regnar..

Varmt

Jo, om det är varmt så blir man rejält fuktig, men den väger ju ingenting så man kan ha den i ryggsäcken ifall det blir kallt eller om det börjar regna...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fluoronauten Byxor å sådant... Multisport 0
Fjellis JACKA Multisport 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg