Cassin Ridge - BRA!
Om hur Cassin Ridge är att åka telemark med vill jag inte uttala mig. Hur de är mot andra märken vill jag inte heller säga så mycket om, men jag kan säga att Cassin Ridge byxor är mycket sköna och smidiga att ha på sig när det gäller vandring, cykling, lättare uteaktiviteter eller som regnbrallor. De prasslar mycket, men är ända lätta att gå i. Fickan på benet är värdelös, det går max att ha ett papper i den - plånbok är inte att tänka på. Sedan det faktum att Tierramärket är sytt rakt igenom fickan gör den inte så vattentät. Eftersom de inte är förstärkta på knäna och i rumpan är de nog inte så bra till att ha som klätterbrallor. Tremalzo-väven är nog inte så hållbar mot ett berg... Det är mycket bra att kunna ta bort hängslerna. Det märks inte att man har en liten "flopp" bak när man inte använder hängslerna.
En annan miss är de "justeringsband" som sitter på sidorna över de längsmedgående blixtlåsen. I hålen skulle det behövas öljetter eller dylikt. När man drar åt dem har de en tendens till att korva ihop sig, men det är lätt att fixa. De avtagbara snölåsen är också mycket bra. Även fast man går med bar hud mot byxorna känner man inte blixtlåsen. En annan bra detalj är att tejpen på insidan av benen inte är speciellt hård. Det eliminerar risken för slitage som var ett problem på bla lite äldre Klättermusenbrallor har jag erfarit från nån Jeppe... Hoppas det gav lite klarhet... Maila gärna!