Jag har kollat lite på Haglöfs Rugged Mountain Pant, som verkar få bra omdömen överlag. Någon recensent här på Utsidan klagar dock på att dragkedjorna på benfickorna går "åt fel håll", och att de därför lätt hakar fast i kvistar och dylikt och öppnar sig. Låter lite konstigt kanske, men är det nåt någon märkt av? Sen klagas det också på rämmarna som ska spänna fast byxan över skon, är det något som andra håller med om är problem?
Jag vill gärna ha lite robust material, det är bra om materialet håller för (och skyddar mot) exempelvis möten med vassa stenar och dylikt. Så vet inte om jag vågar satsa på ITAB-byxan.
Vad tycker folk om Lundhags annars? Håller dom bättre än Fjällräven?
Har även sneglat på Fjällrävens Vidda-byxor. Ser bra ut med förstärkningar på knän mm. Men jag är som sagt inte säker på hållbarheten. Jag är ute mycket och vill att byxan ska stå pall för mer än 3-4 längre turer. Och att bältesöglorna ska hålla..
Jag vill gärna ha lite robust material, det är bra om materialet håller för (och skyddar mot) exempelvis möten med vassa stenar och dylikt. Så vet inte om jag vågar satsa på ITAB-byxan.
Vad tycker folk om Lundhags annars? Håller dom bättre än Fjällräven?
Har även sneglat på Fjällrävens Vidda-byxor. Ser bra ut med förstärkningar på knän mm. Men jag är som sagt inte säker på hållbarheten. Jag är ute mycket och vill att byxan ska stå pall för mer än 3-4 längre turer. Och att bältesöglorna ska hålla..