Byte av sulor vardagsskor

Jag har ett par Crockett & Jones Islay som jag haft i drygt 13 år. Favoriter som jag använder ett par gånger i veckan i arbete och till vardags. Det sitter Dainite-sulor på dem som börjar bli slitna så det är snart dags för omsulning. Originalsulorna är ökända för att kunna vara lite halkiga (speciellt nu när de börjar bli slitna) så jag skulle helst vilja ha en något grövre sula. C&J använder vibram på några modeller, så det ligger väl närmast till hands. Undrar dock om det skulle finnas andra alternativ, om någon kan rekommendera någon speciell sula?

Imponerande att vardagsskor håller 13 år och heder åt dej som gör omsulning isätllet för att köpa nytt.
Kan tyvärr inte något som bra sulor att rekommendera.
Kan av egen erfarenhet råda dig att fråga om ålderbeständiga sulor och du tänekr dig 13 år till.
Jag har haft skor var sulor efter ett antal år smulats sönder av ren ålder. För ett antal år sedan hade någon batch av FM m/90-kängor liknande problem, drabbade några av mina kamrater.

/Patrik

Imponerande att vardagsskor håller 13 år och heder åt dej som gör omsulning isätllet för att köpa nytt.
Kan tyvärr inte något som bra sulor att rekommendera.
Kan av egen erfarenhet råda dig att fråga om ålderbeständiga sulor och du tänekr dig 13 år till.
Jag har haft skor var sulor efter ett antal år smulats sönder av ren ålder. För ett antal år sedan hade någon batch av FM m/90-kängor liknande problem, drabbade några av mina kamrater.

/Patrik
Dom är precis ingångna! Skämt åsido, så gillar jag traditionella hantverk och det här är ett av de klassiska märkena från Northampton i UK som fortfarande tillverkas för hand. Och de går på nästan 9000 spänn, men är skor man köper för livet, det är fortfarande en fröjd att stoppa ner fötterna som nästan sugs in. De behöver bara sulas om då och då och kanske med tiden få någon detalj bytt på fabriken. För övrigt det märke som James Bond frekvent brukar använda i filmerna. Dyra i inköp men billiga i längden.
Enda jag inte gillat med dom är sulorna som är lite halkiga. Bra det där du nämner med åldersbeständighet, det ska jag tänka på. Jag skulle helst vilja ha en lite grövre men samtidigt mjuk gummisula.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg