Byta sprucken skena

Ena skenan på mina ganska nya Skyllermarks blå sprack plötsligt rakt av under hålfoten. Vet någon om man kan köpa en ny skena och montera den på skrillan?
Finns annars möjligheten att flytta över bindningarna till ett par äldre skrillor med fast häl och förvandla dessa till löshälsskridskor?
 
Ena skenan på mina ganska nya Skyllermarks blå sprack plötsligt rakt av under hålfoten. Vet någon om man kan köpa en ny skena och montera den på skrillan?
Finns annars möjligheten att flytta över bindningarna till ett par äldre skrillor med fast häl och förvandla dessa till löshälsskridskor?

Jag hade börjat med att prova att reklamera - så ska inte skridskor gå sönder.

Att byta skena tror jag inte på - vet iofs inte hur den sitter på en skyllermarks men på mina skridskor sitter skenan på ett ickeutbytbart sätt - klämd och nitad tror jag.

Att flytta bidning till annan skridsko låter görligt om hålen finns på samma ställen i fotplattan.
Vet inte hur mycket du ev kommer att känna av ifall kurvan är olika på de två skidskorna.
Har inte provat att åka med olika skridskor/olika kurva samtidigt.

/Patrik
 
Solklart

Hans att du får en ny skridsko om du reklamerar och detta oavsett ålder på skridskon.

Ansvarig på skridskobolaget är Ragnar Wijkström.

Mailar du mig får du hans kontaktuppgifter.

Thure
 
Problemet löst!

Hurra, jag har fått nya, hela skrillor!
Lämnade in det trasiga paret hos min sporthandlare, som tog kontakt med leverantören, som omgående skickade ett nytt par.
Tillverkaren hade hittills noterat endast två skenbrott i hela produktionen av Skyllermarks blå. Det kan ha varit ett härdningsfel, såsom Torpet nyss misstänkte. Uppskattar verkligen att reklamationen kunde fixas så behändigt utan minsta krångel så här på tröskeln till skridskosäsongen. Sådant är service!
Tror inte att jag skulle ha klarat av att svetsa ihop sprickan själv, härda om stålet samt montera tillbaka skenan i fotplattan.:)
På mina gamla gillbergare skulle det möjligen ha varit utförbart. Men gillbergarnas breda skenor sprack mig veterligt aldrig.
 

Liknande trådar