• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Byta namn

Jag har skickat PM till admin för ett namnbyte, men inte fått svar... Finns det någon annan som har adminrättigheter som kan hjälpa mig?
 
hahaha njae.. . inte Jörgen jag vill ha bort, vill inte heller heta Lars-Åke...

Jag vill byta ut Hrungnir mot något annat...
 
Problemen med att byta namn brukar vara att alla inlägg och bilder är kopplade till just användarnamnet i databasen och kan således inte ändras hur som helst.

Nu vet jag inte hur just denna databas är uppbyggd men det har alltid varit problem i andra forum jag är med i.

Alternativet är ju att skapa en ny användare och flytta sina egna bilder.
Historiken går ju dock förlorad.

Snart kommer säkert en admin och rättar mig ;)

/Peter
 

clindh

Forumvärd
Det har att göra med integrationen mellan vårt egna system och forumsystemet. Vår databas är fullt normaliserad men det är lite sämre i forumsystemet.

Användarnamnet förekommer inne i inläggen om man blivit citerad tex. När man byter användarnamn görs en rätt fet databasändring, där den går över alla poster och byter ut. Den vill vi gärna ha kontroll på när den körs, så det inte händer något.

Om man mailat via Kontakta oss och inte fått svar på en vecka, stöt på igen - då måste vi ha missat det mailet av någon anledning.