Bygel och s/s

Jag är lite sugen på att uppdatera vapengarderoben, men är väldigt förtjust i "klassiska" konstruktioner. Är det någon som kan tipsa om bra bygelrepeter studsare i vetig kaliber? Jag har tittat på en Marlin och tyckte om modellen men enligt säljaren så finns den bara i 45-70 och jag vill helst ha 30-06, 6,5-55 eller 308W. Jag söker även hagelbössa S/S med engelsk kolv i kaliber 20.

Bygelrepeter

Kaliber 30-30 är väl klass 2?
Marlin har också en 444Marlin samt 450.
Kolla också in Browning (BLR), de har .308, 30-06 samt några andra kalibrar.

Garderob

Anders,
Om du är ute efter en smidig klass 1 bössa, kan jag varmt rekommendera Browning BLR short, i kaliber 308Win. Har haft en nu i 20 år, utan problem. Lika snabb som en hagelbössa att komma till skott och härlig att hantera.
S/S hagel 20, varför inte en Merkel 47, med engelsk kolv, rejäl och vacker, tål att ramla på. Har du råd, kolla AYA mod 1 eller 2, sidolåsbössor, skönheter med klass.
MVH/Björn
[Ändrat av Graip 2001-08-15 kl 01:39]

Browning BLR

Jag har en kamrat som nu har jagat älg i 2 år med en Browning BLR 308. Han är mycket nöjd med resultatet. Själv valde jag Marlins 45-70 på grund av smak för större kalibrar.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg