Butik med alpin utr i Sthlm

Hej
Jag ska ner på bröllop i Sthlm i helgen och tänkte eventuellt kolla runt och shoppa lite. Finns det någon bra butik med alpin utrustning; yxor m.m. centralt?

/David

Addnature. De har förmodligen mer alpina saker hemma på butiken på Birger Jarlsgatan än den på söder.
Arcteryx på vasagatan är väl så centralt det kan bli, men de brukar inte ha lika mycket prylar hemma.
Tvärs över gatan in på kungsgatan ligger sportkompaniet, men jag är inte säker på hur mycket alpint de har.
Naturkompaniet-butikerna på sveavägen och hantverkargatan brukar också ha alpin utrustning.

Sen har du även Alewald på Kungsgatan, kan ha en del. Och så Playground på Adolf Fredriks Kyrkogata. Men som sagt, de båda Addnaturebutikerna är helt klart bäst enligt mig. Bäst utbud och oftast billgaste...

Tack för tipsen! Såg att addnature-butiken på Högbergsgatan bara låg runt hörnet till Östgötagatan där jag ska bo. Där blir det ett besök. Få se vad man mer hinner med innan det är dags att svida om till kostym. :)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg