Busstrejken

Jag ska till Vakkotavare på torsdag den 17:e juli... Hur är det med busstrejkande där? Nån som vet? Annars blir det ju till att ha en reservplan i bakfickan...

Risken finns att strejken och lockouten sprider sig. Ska med buss Murjek-Kvikkjokk i slutet av juli. Finns inget alternativ som jag vet. Lifta är väl inte att hoppas på.

Är nog säkrare på hemvägen Ritsem-Gällivare. Då kan man ju prata med bilförare i Ritsem.

/Janne

Strejken drabbar bara bussarna som körs av Swebus och Veolia Transport.

Bussen Murjek - Kvikkjokk körs av Sune Larsson i Harads och Gällivare - Ritsem av Gällivare Taxi så där är det inga problem.

..det blir lite glesare med fjällvandrare i Vindelfjällen om busstrejken håller i sig....
Ett lysande tillfälle för företagsamma västerbottningar att tjäna lite pengar. Skaffa fram en minibuss, kör skytteltrafik Umeå - Hemavan eller Umeå - Ammarnäs och sätt upp skyltar vid varje hållplats.

avslutad210712

Gäst
Kom hem från Ritsem igår och den snälla busschauffören glömde tala om för mig att det är strejk/lockout på de blå bussarna vilket han däremot hade gjort åt ett finländskt par som var så snälla att de talade om det för mig efter det att bussen rullat iväg från Töre. Hade annars kunnat åka till Luleå och sova över hos min dotter och tagit vita bussen hem i morse. Nåväl jag bor bara 2,5 mil bort så jag fick ringa efter en skjuts men finländarna hade det nog inte så skoj. På en skala kan Ni försöka gissa hur skoj Töre är klockan 19......

Tur att man är i Kazakstan så man inte behöver tänka på vilka bussar som går... Vägnätet är för dålig för att bussarna ska kunna ta sig mellan städerna.

Busstrejk = I-lands problem

/Stellan

Murjek-Kvikkjok, linje 94 ej drabbad

Jag ringde angående Murjek - Kvikkjokk och Länstrafiken sa att linje 94 inte alls är drabbad.

Ska kolla Stora Sjöfallet - Gällivare och postar här sedan. Vet någon redan så skriv gärna.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg