Busstrejken

Någon som vet sträckan Kiruna-Abisko då??
Är väl Länstrafiken som kör den också...

Kommer dessutom ha med cykel, så hoppas dom är på bra humör :) , men borde väl inte vara några konstigheter med det ... (Också ett I-lands problem)

//MD

Någon som vet sträckan Kiruna-Abisko då??
Är väl Länstrafiken som kör den också...

Kommer dessutom ha med cykel, så hoppas dom är på bra humör :) , men borde väl inte vara några konstigheter med det ... (Också ett I-lands problem)

//MD

Jag pratade med kundtjänst igår, och nu är inte fjäll linjerna ute i strejk. Men hon kunde inte veta hur det kunde bli i framtiden.
Utan gav rådet att ringa och kolla nån dag innan man åkte upp.

Ohoj i stugan...
Det är som sagt bara Veolia Transport och Swebus som strejkar än så länge, såvida inte det blir strejk i hela landet så går alla fjällbussar eftersom dom körs av Gällivare Taxi, Kiruna Trafik, Ofotens Bilruter och Sune Larsson mfl.

Ohoj i stugan...
Det är som sagt bara Veolia Transport och Swebus som strejkar än så länge, såvida inte det blir strejk i hela landet så går alla fjällbussar eftersom dom körs av Gällivare Taxi, Kiruna Trafik, Ofotens Bilruter och Sune Larsson mfl.

Låter positivt än så länge då :)
En fråga som för mig blir aktuell i slutet på Juli det här, så kanske det hinner ordna upp sig (eller bli värre)
Eftersom jag kommer utgå från Abisko till Nikka, och sedan tillbaka till Kiruna, så vill man ju inte ha bilen i Abisko och inte komma sig dit med buss från Kiruna... Kanske bättre då ha bil i Kiruna, åka buss till Abisko, och veta att man inte blir stående i Kiruna när man kommer tillbaka!
Och eftersom cykel inte verkar vara välkommet på tåg längre, så kan man ju stå där med näsan i styret :p

Hmm...blev snurrigt det där! Ska ringa å kolla innan avfärd iaf ...
//MD

Låter positivt än så länge då :)
En fråga som för mig blir aktuell i slutet på Juli det här, så kanske det hinner ordna upp sig (eller bli värre)
Eftersom jag kommer utgå från Abisko till Nikka, och sedan tillbaka till Kiruna, så vill man ju inte ha bilen i Abisko och inte komma sig dit med buss från Kiruna... Kanske bättre då ha bil i Kiruna, åka buss till Abisko, och veta att man inte blir stående i Kiruna när man kommer tillbaka!
Och eftersom cykel inte verkar vara välkommet på tåg längre, så kan man ju stå där med näsan i styret :p

Hmm...blev snurrigt det där! Ska ringa å kolla innan avfärd iaf ...
//MD

Det blev lite rörigt där men buss 91 mellan Kiruna och Abisko/Narvik körs av Ofotens Bilruter som du kanske hör på namnet är norskt så om dom går ut i strejk så kan det inte vara av samma anledningar som de svenska förarna, så troligen påverkas inte den linjen överhuvudtaget.

Jag ringde angående Murjek - Kvikkjokk och Länstrafiken sa att linje 94 inte alls är drabbad.

Ska kolla Stora Sjöfallet - Gällivare och postar här sedan. Vet någon redan så skriv gärna.

Gällivare - Stora Sjöfallet - Ritsem körs återigen av Gällivare Taxi, alltså ingen strejk hos dom.

avslutad210712

Gäst
Det är chaufförerna på de blå bussarna som är uttagna i strejk/lookout och de trafikerar sträckan Haparanda-Umeå (linje 20) respektive Haparanda-Sundsvall (linje 100) så skall Ni inte åka de bitarna så är det lugnt än så länge i alla fall. Dessutom går det vita bussar i Norrbotten efter kusten och de är inte uttagna i några åtgärder så det går att ta sig mellan Haparanda och Luleå även om antalet avgångar är betydligt färre. Däremot är alla kvällsbussar efter (norrbottens)kusten inställda.

I Västerbotten är det ett annat läge, där kör Swebus flera turer inåt landet och vissa av dom är då inställda.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg