Hej!
Följande postade Tomasz på sin Facebook för längesedan:
och följande postar Joakim Andersson igår:
samt en förtydling
Att döma av texterna, och mitt minne av klippan att det är rätt så begränsat med linjer just där, borde det alltså röra sig om en gammal tradled som har gjorts som sportled och fått bultar och nytt namn. Då är frågan, är det för liten sak för att bry sig om, eller är ni av åsikten att det till och med är bra att bulta gamla leder? Jag är själv kluven i frågan.
Följande postade Tomasz på sin Facebook för längesedan:
Charles French, Anette Kinde gjorde i juli 2007 en ny led i Gunnilse (s. 155) som rapporteras in först nu. Denna nygamla skapelse heter Letterbox och beskrivs enligt följande: "Climb the wall between 'Nada' and 'Petitess Utan Finess' to some good holds and continue straight up on more good (letterbox) holds." Graden ska vara 6- och längden 8 m. Tack för infon.
och följande postar Joakim Andersson igår:
Hej hej tänkte tipsa om en ny led som jag har satt upp i Gunnilse. Den ligger till vänster om telefonstolpen har fyra bultar och ankare, från ankaret kan man topprepa två trad 6-.
Leden heter super Jocke å e 5b..prova den!!
samt en förtydling
Hej hej jag kanske var otydlig när jag sa till vänster om telefonstolpen..
Vad jag menade var nästa bultade led till vänster om telefonstolpen!! Leden går mellan Nada och Petitess utan finess och är som sagt en 5b kan omöjligt vara Letterbox som graderas 6-
Att döma av texterna, och mitt minne av klippan att det är rätt så begränsat med linjer just där, borde det alltså röra sig om en gammal tradled som har gjorts som sportled och fått bultar och nytt namn. Då är frågan, är det för liten sak för att bry sig om, eller är ni av åsikten att det till och med är bra att bulta gamla leder? Jag är själv kluven i frågan.