Bugg

clindh

Forumvärd
Medlemmen har bett att få avsluta sitt medlemskap. Jag skal kolla på framsökningen på förstasidan, den gör helt klart fel.

Ej helt raderad

Jag såg för några dagar seden (< en vecka) någonstans där det för ”walk_alone” inte stod ”raderad medlem” utan hans namn. Det kan ha varit bland recensionerna, men jag kommer inte ihåg.

Per Brune

clindh

Forumvärd
Har man signerat ett inlägg eller skrivit det själv någonstans så försvinner det inte bara för att vi stänger ett medlemskap. Som du gjorde ovan tex, Per.

Det är en klurig fråga där; skall man radera alla inlägg när man tar bort en medlem? Det skulle bli stora hål i diskussionerna.

Re: Ej helt raderad

Brune; sa:
Jag såg för några dagar seden (< en vecka) någonstans där det för ”walk_alone” inte stod ”raderad medlem” utan hans namn. Det kan ha varit bland recensionerna, men jag kommer inte ihåg.
När man söker på tidigare foruminlägg finns hans namn med i träfflistan på de trådar han startat.

Att radera inläggen från en före detta medlem gör forumet ganska meningslöst. En stor poäng är ju att kunna söka bakåt i tiden och läsa gamla inlägg.

Re: Re: Ej helt raderad

Hedman; sa:
Brune; sa:
När man söker på tidigare foruminlägg finns hans namn med i träfflistan på de trådar han startat.

Att radera inläggen från en före detta medlem gör forumet ganska meningslöst. En stor poäng är ju att kunna söka bakåt i tiden och läsa gamla inlägg.

Det var definitivt inte min avsikt att något inlägg ska raderas, utan det att jag såg att hans namn inte var raderat, men nu hänger jag med.

För övrigt använder jag rätt ofta sökfunktionen (så det var nog därför jag såg hans namn) och svarar ibland på frågor med ett svar i stil med ”en snabbkoll med sökfunktionen ger” eller ”använd sökfunktionen”

Per Brune

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg