Budyrunner

Har läst en del om Budyrunner, ett program för Android OS som trackar hastighet, höjd över havet, vart man varit osv och som dessutom coachar än under träningspasset.

Jag är riktigt nyfiken måste jag säga, men har ännu inte nån telefon som är så kompetent att jag kan testa.

Nu undrar jag om det finns något sätt att få med en pulsmätare i detta kanske fantastiska system. Är det möjligt?

Dessutom funderar jag lite på hur mkt energi det tar att köra en sån här applikation. Vad säger ni som testat?

österut

Jag ville också ha en blåtandspulsband och skickade det som förslag till SonyEricsson som förslag på utvidgning av programmet Tracker i min C702-mobil.

Fick svar och de tackade för iden. Någon månad senare lanserade finska konkurenten följande:
http://sportstracker.nokia.com/nts/main/n79_polar.do

Och så vitt jag vet finns inte något program till SonyE-mobiler som supportar BT-Hr-band. Kanske det ändrats med Andriod.

Det bär mig emot att köpa en Nokia pga nuvarande jobb men skulle gärna haft applikationen/funktionen du söker i en sonyE-mobil.

Närmaste lösning är nog annars Garmin 305 eller 310. GPS och pulsband fast på armen och utan mobil.

Hittar du en lösning så rapportera här.

/Patrik, som gillar prylar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg