Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Brustabletter Sport
- Trådstartare mia22
- Start datum
Re: GolfActive?
GolfActive hmmmm kan den innehålla amfetamin så att man inte somnar på fairway?
haskell; sa:Det finns en brustablettssportdryck som heter GolfActive. Om det är den du letar så finns den i allehanda butiker som säljer golfutrustning.
GolfActive hmmmm kan den innehålla amfetamin så att man inte somnar på fairway?
Varför brustabletter??
Jag förstpr inte varför man skall använda sig av brustabletter som är definitvt svindyrt...
Mitt tips är att blanda 3 delar maltodextrin (inköps på hembryggningsaffärer) samt 1 del druvsocker (på ICA eller konsum)
Förvara detta i en påse med plastklämma och dosera rätt i flaskan (lämplig mängd 4-7 % på vandring) busenkelt och busbilligt.
Jag förstpr inte varför man skall använda sig av brustabletter som är definitvt svindyrt...
Mitt tips är att blanda 3 delar maltodextrin (inköps på hembryggningsaffärer) samt 1 del druvsocker (på ICA eller konsum)
Förvara detta i en påse med plastklämma och dosera rätt i flaskan (lämplig mängd 4-7 % på vandring) busenkelt och busbilligt.
Ja, brustabletter är dyrt, men kanske bekvämare att ta med och blanda "ute i fält", vad vet jag.
Salt kan vara bra ingrediens att ha i sportdrycken oxå. Brist på vanligt koksalt (natriumklorid) under idrottande (speciellt vid hög värme) p g a att man svettas ut salt kan ge muskelkramp. Det skall dock inte överdoseras (iofs svårt då det inte smakar gott).
Vidare så använder flera sportdrycksproducenter aspartam som sötningsmedel, men det är nog en överkurs om man ska göra själv (och sen är ju aspartam inte så nyttigt)
/Håkan
Salt kan vara bra ingrediens att ha i sportdrycken oxå. Brist på vanligt koksalt (natriumklorid) under idrottande (speciellt vid hög värme) p g a att man svettas ut salt kan ge muskelkramp. Det skall dock inte överdoseras (iofs svårt då det inte smakar gott).
Vidare så använder flera sportdrycksproducenter aspartam som sötningsmedel, men det är nog en överkurs om man ska göra själv (och sen är ju aspartam inte så nyttigt)
/Håkan
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg