Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bromsvajern nöter...
- Trådstartare bergholm
- Start datum
Hejhej brorsan. Själv har jag samma problem. Mitt Giant-märke där fram var förut kromglansig, men nu är kromfärgen bortnött och halva den är skitful. Lacken nöts även bort för mig.
Jag har tänkt leda om en av vajrarna runt styrstammen, nån gång när jag orkar, så den inte ligger på ramen där. Annars vet jag inte vad man kan hitta på, utan att det blir fult.
[Ändrat av Mathew 2003-12-03 kl 20:37]
Jag har tänkt leda om en av vajrarna runt styrstammen, nån gång när jag orkar, så den inte ligger på ramen där. Annars vet jag inte vad man kan hitta på, utan att det blir fult.
[Ändrat av Mathew 2003-12-03 kl 20:37]
bergholm; sa:Jag undrar vilken typ av skydd som är bäst att sätta mellan bromsvajrarna och ramen så att inte lacken nöts bort?
Jag har flyttat vajrarna eftersom de nötte sig ned i aluminiumen på en hoj.
Per
http://lowdin.nu
Bikecover
Tjena - det finns skyddsfilm i olika utföranden som passar att skydda ramen med. BBB har ett set där det finns små och stora färdigskurna bitar för olika ställen på ramen - men det finns oxå ark som du kan klippa till själv efter din hojj... Kolla exempelvis på Cykloteket i Stockholm - dom brukar ha sånt!
Mvh / Calle
Tjena - det finns skyddsfilm i olika utföranden som passar att skydda ramen med. BBB har ett set där det finns små och stora färdigskurna bitar för olika ställen på ramen - men det finns oxå ark som du kan klippa till själv efter din hojj... Kolla exempelvis på Cykloteket i Stockholm - dom brukar ha sånt!
Mvh / Calle
Tejp.
Gå in på en reklambyrå och be att få köpa transparent film av grövsta sort. Den håller.
Om du får tjock film och den är lite styv, värm den med varmluftspistol (Alt. hårtork) och forma den efter ramen.
Finns de som duttat lite epoxylim på ramen också. Funkar det med, men kanske inte lika snyggt.
Smaksak. Bägge alt. funkar och kostar som en varmkorv!
Gå in på en reklambyrå och be att få köpa transparent film av grövsta sort. Den håller.
Om du får tjock film och den är lite styv, värm den med varmluftspistol (Alt. hårtork) och forma den efter ramen.
Finns de som duttat lite epoxylim på ramen också. Funkar det med, men kanske inte lika snyggt.
Smaksak. Bägge alt. funkar och kostar som en varmkorv!
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg