Bromsfett

Hej

Jag undrar vad man ska ha för fett på axeltapparna till v-bromsarna. Har provar med olika oljor, vilket inte funkar bra då det försvinner ganska fort. Har även provat hjullagerfett, men det blir som tuggummi efter ett par månader. Jag vill ha ett fett som är lagom tjockt, riktigt halkigt, som inte tjocknar för mycket när det blir kallt samt att det ska ligga kvar länge. Vad rekomenderas?

/Joacim

JAG har kört med vanligt molybdenfett, men jag vet inte om det är bättre än vanligt hjullagerfett. Jag undrar hur det kommer sig att ditt fett blir segt och kladdigt så lätt?

universalfett

jag använder clas ohlsons universalfett på tub. Det är ett litiumfett som funkar till det mesta. Jag har inte haft några problem med att det stelnat, vare sig när det är kallt eller efter lång tid. Sen är det billigt också.

Har det på bromsfästena till min bmx bland annat.

/rikard

Jag kör med CRC Super Vidhäftande Fett till allt som behöver fett (dvs gängor, lager etc.

Tror jag köpte den på CO. Annars har Biltema garanterat någon variant som fungerar

/Mattias

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg