Broddar!

Hjälp!

Jag köpte ett par fantastiska broddar, som var inställbara högt och lågt, till min mor för ett par år sedan. Inköpet gjordes i Vemdalen i en friluftsbutik. Broddarna består av remmar av grön mjuk plast eller gummi, med fyra(eller om det var fem) broddar fram och två bak. Broddarna är av bildubbsmodell. Broddarna låg i en kartong, vit, med röda detaljer. Jag tror det var tysk text, förutom den svenska, på kartongen. Jag är nästan säker på att broddarna är svensktillverkade. Snälla, hjälp mig att hitta dem igen. Vi är inte så ofta i Vemdalen eftersom vi bor i Hyssna (Marks kommun, V Götaland).

Njae...

Nej, tyvärr kan inte Spiky vara ett alternativ, jag har dem själv när jag springer i halka, men mina händer är ännu friska och starka.
De skall vara lätta att ta på, och kunna justeras till olika sko/stövelmodeller, kära mor har reumatism i händerna, och Spiky är knôvvliga.

Listan var bra, tack. Synd att de inte hade några bilder på grejorna bara. Får väl spana runt på nätet och se om jag kan hitta rätt sort.

Heureka! Jag har funnit dem!

Broddarna heter 'Poweroriginal Skospiken' och kan beskådas på
http://www.poweroriginal.com
klicka på 'vinter'

Tro mig, de är bäst!

Tyvärr har visst Konsumentverket missat dem...
[Ändrat av Havskatten 2005-05-17 kl 08:29]

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Haddock Broddar till löpning Utrustning allmänt 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg