Jag undrar om det är nån som har tips på hemsidor med info från folk som cyklat i Brasilien? Funderar själv på att utforska detta förunderliga land på cykel. Har inte riktigt kommit fram till nån rutt eller nåt preliminärt startdatum, men dit ska jag ;-)
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Brasil, Brasil brasileiro!
- Trådstartare Chlorine_morning
- Start datum
Korsa Brasilien med cyckel är inte helt oproblematiskt och det finns risker som man bör vara väl medvetna om innan man ger sig iväg. Vid storstäderna är våldet påtagligt och att bli rånad på allt man har är inte ovanligt, framförallt om man är turist. På landsvägarna finns det gott om pirater som framförallt söker större byten än en cyklist men som i saknad av annat... Dock gäller detta inte hela Brasilien och det finns ställen i stort sätt utan våld. Jag vet folk som har cycklat stora sträcker i Brasilien men jag har inte träffat någon som har korsat landet (men det finns säckert någon som har gjort det). Genom att göra rätt vägval kan man undvika det värsta. Berätta om ditt vägval så kan jag säga mina sunpunkter. Självklart får du ta mina ord med en nypa salt, det är bara en synpunkt av flera.
/A
/A
Håller med
Håller med ovanstående talare.
Du måste inse att det rör sig om ett högriskprojekt.
Har själv varit i Brasilien men då bussat runt. Mitt tips vore att cykla i patagonien istället -faran där är mest att blåsa av hojen! Men vill du tvunget till brasilien och erkänner riskerna så ska du ju fara.
Lycka till vad du nu gör.
Håller med ovanstående talare.
Du måste inse att det rör sig om ett högriskprojekt.
Har själv varit i Brasilien men då bussat runt. Mitt tips vore att cykla i patagonien istället -faran där är mest att blåsa av hojen! Men vill du tvunget till brasilien och erkänner riskerna så ska du ju fara.
Lycka till vad du nu gör.
risker
Jodå, jag har varit Brasilien själv och vet med mig att det innebär stora risker. Det är lite därför jag vill läsa så mycket som möjligt om folk som redan gett sig in på det. Kanske lägga upp rutten efter det också. Jag har läst om flera som cyklat runt i Santa Catarina utan att stöta på nåt problem. Men då är ju SC också det lugnaste området i landet (och kanske också det som man är minst nyfiken på?).
I nordöst har jag två brasilianska kompisar som gärna hänger på, vilket känns som en liten säkerhet. Detta med tanke på att de känner till fler av problemområdena i det området.
Jodå, jag har varit Brasilien själv och vet med mig att det innebär stora risker. Det är lite därför jag vill läsa så mycket som möjligt om folk som redan gett sig in på det. Kanske lägga upp rutten efter det också. Jag har läst om flera som cyklat runt i Santa Catarina utan att stöta på nåt problem. Men då är ju SC också det lugnaste området i landet (och kanske också det som man är minst nyfiken på?).
I nordöst har jag två brasilianska kompisar som gärna hänger på, vilket känns som en liten säkerhet. Detta med tanke på att de känner till fler av problemområdena i det området.
Träffade på en cyklist från Brasilien för några år sedan, när han var i färd med att cykla genom norden. Jag frågade vad han tyckte om att cykla i Brasilien och det var inget han gillade alls. Alldeles platt med havet på ena sidan och öken på den andra och vindar som blåste en hit och dit. Hur det var i inlandet berättade han dock inte.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg