Bra regnställ?

• Trådstartare anders_k71@hotmail.com ()
  • Start datum

anders_k71@hotmail.com ()

Gäst
Ska upp och vandra Kungsleden från Abisko till Kebnekaise i augusti. Då jag har ett lite äldre galonställ (Helly Hansen), undrar jag om någon har har erfarenhet av att vandra i ett sånt typ av ställ. Fördelar/nackdelar?

Hälsningar

Anders Karlsson

Hm... De va ju ett tag sen du frågade men om någon skulle se det här och bli fundersam så kanske det gör nytta att svara i alla fall. :)
Ja det går ju att vandra i ett sånt... Jag upplevde det som att man blev dyblöt innifrån i stället. Det är dock bättre att ha ett sånt än att inte ha något alls, vilket kanske inte är så svårt att räka ut. Har det en massa smarta ventilations öppningar så kann det kanske fungera helt ok. Det är hur som helst helt underbart att byta till ett med ventilerande tyg!

Men det går att använda!

Försvarets Regnställ

Hej!

Jag skulle rekomendera försvarets regnställ. Det är en kraftig och slitstark modell som man lätt kan bära med sig på ett smidigt sätt. Om man kan vika den på det sättet vill säga. Den kostar runt 800:- och finns endast i olivgrön färg.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
äventyrare Marmot Precip/Regnställ Fjällvandring 6
fms504 Regnställ Fjällvandring 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg