• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bra presentbok om Sthlms skärgård?

Jag är på jakt efter en bra bok om Stockholms skärgård (ska innehålla Nämdöbiten helst), fina bilder, informativ text, för att ge bort i present.
Har ni några tips??

Titlar kan jag leta upp därför behöver jag tips på böcker ni själva bläddrat i och VET är bra.

Tack på förhand :)

Finns massor

Här några favoriter av mina ca 100 skärgårdsböcker.

I år har vägvisare till Stockholms Skärgård av Ulf Sörensson kommit. Jag har bara läst bitar i den ännu och den är mycket läsvärd och innehåller mycket om i stort sätt allt. Bra format att ha med sig.

Praktverk:
Havsskärgård av Jeppe Wikström.
Gillöga av Barthel/Svensson

Stockholms skärgård från A till Ö av Anders Åkerman är en annan trevlig bok liksom Utskär av RÙster och Westman.

Thure

STORT TACK

Jag måste bara inflika ett STORT TACK för alla era personliga boktips!
Den här gången blir presenten Utskärsfolk, som känns mest rätt - var och tittade i de flesta ni skrivit ner i Akademibokhandeln igår, underbara böcker och väldigt svårt att välja - då han som ska få presenten varit gäst hos oss på Aspö som ligger vid Biskopsö etc.

Några av de andra kommer garanterat köpas vid annat tillfälle. Stort tack!

Tips tillbaks om billigaste - som jag hittills hittat - och mest pålitliga (aldrig problem) boksajten:
http://www.adlibris.se

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg