Bra och billigt i Klippiga Bergen?

Hej
Jag kommer att finnas i New York trakten i början av april med en vecka eller så över för att åka till Klippiga Bergen.

Har någon något klokt tips om bra, brant, snörik, lättillgänglig (med flyg från NYC) och kanske billig skidåkning för mig som ensamresenär. Är Canada månne det bästa? Var finns telemarkutrustning till uthyrning?

usa

Du har inte fått något svar. Själv var jag i aspen colorado och visst är det dyrt men åk till Denver och åk tex wolf creek (litet litet ställe) och så finns det mängder av små skidanläggningar runt omkring. Vi hyrde en jeep och åkte omkring i området kring aspen, silvercreek, denver och bodde länge i durango och isklättrade. Det är en stad som är semesterort för amerikaner. Jag vet om man tar vägen mot Salt lake city och åker tex en halvtimme och svänger norröver så kommer man upp till ett ställe som både var stort, billigt och bra. Det enda jag vet är att man tar den vägen om man skall upp till Rapid city och åker greyhound eller vad det är nu för bussbolag som kör den.

Hoppas du fick ut något av det jag nu skrev. Hyra av utrustning har jag svårare att ange. Vi hyrde till ett specialpriss i durango och då körde vi randonee.

Ronnie

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg