Längre svar än i går
Jag har en sprillans ny kajak som jag håller på att inreda/utrusta efter eget huvud
och plocka det godaste från hur andra gjort, läst böcker och kollat på Internet.
Vad jag förstått finns det 2 skolor.
1. Nät där man ser allt och allt kan blött och att man hoppas att värmen ska torka sakerna.
2. Vattentät packning där det är knepigare att se prylarna och knepigare att plocka fram prylarna men där det ska vara lättare att hålla prylarna torra.
Nät på undersidan av däcket har jag inte sett än, men däremot en ”knätub”. Ett ”rör” på undersidan av däcket. I en förhållandevis bred (Iceflow) kajak jag kollat i, har ägaren satt nätfickor längs sidorna i sittbrunnen.
Som av en händelse när jag höll på ”meka” idag så kom en han som har en P&H Iceflow med just dessa nätfickor. Fram med kamera medan har bar grejerna från bilen till kajaken. Snabbkoll, men icke något nät
. Så det blev ett längre samtal. Nätet finns i den andra Iceflow’n (fruns).
När jag kollade om det finns plats för ett nät under däck på min kajak så blir nog svaret, nej.
Bakom sitsen tänker jag stoppa ner en svamp/torktrasa, paddelhandskar (neopren) och en flaska med dricksvatten. Sedan är det nog inte så mycket plats kvar där.
PS Det var Rea så den lokala Stadium butiken idag. Idag tog dom 49 SEK för nätpåsen som för några dagar sedan kostade 99 SEK (se svar från igår)
Per Brune