Bra downhillområden i Sverige/ Norge?

Jag var nere i Serre Chevallier i somras och fick mig en åktur nerför som bjöd på en adrenalinkick modell större då vi cyklade med hög fart längs smala stigar i brant terräng och hade som mål att inte sätta ner fötterna i 180 graders kurvorna....;-)

Jag har berättat detta för min MTB intresserade kompisar här i Sverige och de vill givetvis prova på de oxå, men det är ju lite långt till Frankrike så vi funderar på Norge.
Är det någon som känner till något roligt cykelområde i vårt västra grannland där man kan få liknande förutsättningar som i alperna???

Kolla FunsportMountainbike

Läs senaste FunsportMountainbike. Där finns en artikel om Downhill i Norge. Om det motsvarar de förhållanden du talar om vet jag inte men bra verkade det vara.

MVH
Mathias

Hallå

Jag har läst artikeln och visst motsvara det förhållandena, men problemet är ju att artikeln handlar om förhållandena i Narvik och det är lite väl långt norrut, jag tänkte mig något i södra delen av vårt granland.

Jag tackar ändå för tipset!

/Anders

Downhill

Nu vet jag inte var i Norge du bor, men om det inte är för långt för dig att åka, så kan jag varmt rekommendera Åreskutan. Är själv där en vecka varje sommar och tycker det är suverän åkning. Bla hölls ju som du kanske vet mtb-wm där 1999.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg