• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

bra data butiken???

Jag brukar känna o klämma på kameran,skrivaren etc på stan, sen köper jag den på nätet några hundra billigare.
Kolla in sajten prisjakt o liknande sajter så ser du var du finner rätt pris, ta en leverantör som funnits ett tag, som inte har en massa klagomål.
 

avslutad210712

Gäst
Jag brukar känna o klämma på kameran,skrivaren etc på stan, sen köper jag den på nätet några hundra billigare.
Kolla in sajten prisjakt o liknande sajter så ser du var du finner rätt pris, ta en leverantör som funnits ett tag, som inte har en massa klagomål.

Tyvärr funkar det inte alltid eller som kamerasiten som böt ägare under hösten och sen spårade det ur trots att det var ett företag som funnits ett tag med lite klagomål :-(
 
Beror lite på vad det är. Är det nåt där utseende/ljud/annan upplevelse är viktig köper jag helst i butik där jag kan se/känna/höra grejen (då brukar jag söka enligt algoritmen, gå in i en affär, kolla ut nåt som verkar tillräckligt bra, gå hem, sök recension på nätet och se vad andra har tyckt, upprepa besökandet av olika butiker till resultat är bra, köp den bästa varan. Det viktiga här är att inte leta reda på nåt på nätet som verkar bra och sen ägna månader åt att försöka hitta det i en affär, det kan man göra om man inte hittar något som är tillräckligt bra i affärerna). Nån datorkomponenet som man inte vill klämma på innan blir det oftast nätet, där det jag vill ha är billigaste. Ovan nämnda ställen blir det ibland. Brukar använda prisjakt.

Ibland tycker jag att det är skönt att få den service man kan få i butiken, men bra butiker är ju riktigt kniviga att hitta. Och dåliga butiker är, har jag fått erfara, nästan lika struliga som dåliga nätbutiker.
 
tack för länk!!
inwarehouse är också bra. komplett o inwarehouse är nästan lika??

ska köp nya datorkomponenten, till ex, gtx 260 core216 / i7 920 / asus p6 delux v2

har också hittat...

inwarehouse.se
amentio.se
netshop.se
multitech.se
datorbutiken.com
pcoffice.org