Bra butik i Köpenhamn?

Hej

Befinner mig några dagar i Köpenhamn och undrar om någon kan tipsa om en bra friluftsaffär här? Gärma ryggsäckar och kängor.

Malmö kajakklubb

Hej

Befinner mig några dagar i Köpenhamn och undrar om någon kan tipsa om en bra friluftsaffär här? Gärma ryggsäckar och kängor.

Malmö kajakklubb hade en hel rundtur bland Köpenhamns friluftsaffärer på sin hemsida tidigare - hinner inte googla åt dej nu men sök själv.

/Patrik

Följande större butiker ligger väl samlade:
friluftland.dk
fjeld-fritid.dk
spejdersport.dk
Avstigning vid Norreport station om du kommer med tåget.

Längs samma stråk finns även ett knippe andra butiker som jag inte kommer ihåg namnen på.

//Anders

Jag gick en vända till de nämnda affärerna och de var mycket riktigt samlade på en och samma gata. Fjeld & Fritid var helt klart trevligast med ett mycket bra utbud.

Tack för tipsen!

guidad tur...

Malmö kajakklubb hade en hel rundtur bland Köpenhamns friluftsaffärer på sin hemsida tidigare - hinner inte googla åt dej nu men sök själv.

/Patrik

Nu har jag tagit mej tid att googla:
http://www.mkk.m.se/langfard/butikker.shtml
Man bör notera att guiden äör från år 2000 så en del butikr har flyttat och några har slagit igen men för två eller tre år sedan blev det ändå en bra promenad med roliga stopp.

/Patrik

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg