Bra 4-hjulingar?

Jag försöker hitta ersättare till mina gamla K2 Cirrus på reorna här i Göteborg. Jag skulle vilja ha ett par bra 4-hjulingar för typ motionsåkning av hög klass (Typ max 2000kr på rea). Någon med erfarehheter av Salomon T8, T9 och rollerblade Aero 9?

Är K2 / Salomon / Rollerblade av samma kvalitetsklass vad gäller reservdelar etc? Min K2 hade jag svårt att fixa extraskruvar till, ngn special i mina och det vill jag helts inte upprepa.

/Andreas

RB lightning 05

Misstänker att du kan hitta ett par gamla Rollerblade lightning 05 (årsmodell 02-03), de med 4x82mm hjulen på en rea nu. Jag har kört dessa en säsong och tyckte att de var trevliga att åka på, vill minnas att de gick på runt 3000:- nya. Fördelen med dem är att när du lessnat på de små hjulen ;-) kan du enkelt montera på en femhjuls- eller en 100mm-ram på dem eftersom det är en bra sko och den har standardfästen. Jag kör nu själv 100mm på dem och tycker att det funkar mycket bra!

Har försökt fixa extraskruvar till dem, men intersportbutikerna har en vana att skriva upp telefonnumret på en postit-lapp och sen aldrig ringa tillbaka. Kanske finns det bättre butiker??

/Roland

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
b-col Sidledsinställning 5-hjulingar Inlines 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg