• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bostadstips Bohuslän

Sitter och letar bostad runt Tjörn (max 5 mil åt vardera håll) där jag fått jobb som miljö- och hälsoskyddsinspektör fr.o.m 1:a november. Tyvärr verkar det väldigt ont om lägenheter och hus i rimlig prisklass för nyutexaminerad.

Mig:

Friluftsmänniska, röker ej, snusar ej, inga husdjur, ingen familj. Social och gillar skog och mark!

Det som är intressant:

Hyreslägenhet
Bostadsrätt
Hyra rum/våning i villa

Alla förslag på platser eller personer som kan hjälpa mig tas mycket tacksamt emot!

// Jocke
 
Stenungsund ligger nära Tjörn och där borde man hitta en lägenhet hyfsat lätt.
Ner mot Göteborg är det garanterat svårt att hitta boende.

Annars kan man säkert hitta boende i Ljungkile/Uddevalla ganska lätt.

Lycka till och välkommen till västkusten! :)

//Gustav\\
 
Stenungsund ligger ju på bekvämt avstånd från Tjörn, men är också lagom nära till såväl Gbg och U-a. (Och inte allt för långt ifrån Thn/Vbg heller.) Detta visar sig också genom att priserna i Stenungsund inte är de lägsta. Billigare än Gbg dock.
I Uddevalla går det lätt att få bostad till hyfsat pris, nackdelen är att resetiden till Skärhamn (där jag gissar att en miljö- och hälsoskyddsinspektör har sitt kontor) är omrking timmen.
Närmsta och billigaste alternativet är storebror Orust. Särskilt in i mitten av ön är priserna lägre, men där är också avståndet till allting längre. Letar du i Varekilsområdet tror jag du kan hitta bostad till ett överkomligt pris och resetiden ligger under en halvtimme.
Nu förutsätter jag i och för sig att du åker bil. Har ingen aning om hur bussförbindelsen mellan Tjörn och Orust ser ut. Men jag är rädd att är det kollektivt som gäller så är kanske Stenungsund bästa alternativet ändå.

/Andreas
 
Skulle fritidshus/mindre hus vara ett alternativ? Men i det området lär väl inte heller de finnas till ett rimligt pris.