Borttagna trådar?

Kan man få önska en tråd som innehåller förklaringar till varför trådar raderas. Vore bra så man inte gör om samma misstag igen :)

Svarade just på tråden Billiga Friluftskartan och nu är den borta. Antar att det var för att det kan anses som reklam även om jag tyckte att den hade allmänvärde (obd. JAG startade inte tråden)

Trådar som Dagens Reatips bör väl vara ung. samma sak?

Hur som helst:

En tråd med förklaringar/motivationer om BORTTAGNA TRÅDAR, är det något som Utsidan.se kan tänka sig?

clindh

Forumvärd
Det känns inte så jätteviktigt att redovisa allt vi modererar; jag gör det dock om jag fått gå in och ta bort saker mitt inne i en diskussion. Du har inte gjort något fel i den diskussionen dock, då hade jag mailat.

Naturligtvis var det för att det var reklam; reatips är väl OK från privatperson men när ett sådant inlägg är skrivet av en helt anonym person som första inlägg på Utsidan, med en mailadress som gick till på ett australiensiskt försäkringsbolag med samma initialer som företaget med den billiga produkten. Dessutom visar IP-nummret att detta nya medlemskap var skapat av en befintlig medlem på Utsidan, boende i Linköping...

Bra att Utsidan försöker vara seriös

Det var jag som tipsade om att inlägget var lite suspekt med avsändarnamnet N M.

Jag tycker nivån på Utsidan är rätt OK men är tacksam för att vi som skriver och redaktionen försöker peta upp nivån något högre.

Den som skrev inlägget skulle ju kunna ha skrivit den som privatperson med sitt riktiga eller ett fingerat namn, då skulle jag inte ha reagerat alls.

Thure

clindh; sa:
Det känns inte så jätteviktigt att redovisa allt vi modererar; jag gör det dock om jag fått gå in och ta bort saker mitt inne i en diskussion. Du har inte gjort något fel i den diskussionen dock, då hade jag mailat.

Naturligtvis var det för att det var reklam; reatips är väl OK från privatperson men när ett sådant inlägg är skrivet av en helt anonym person som första inlägg på Utsidan, med en mailadress som gick till på ett australiensiskt försäkringsbolag med samma initialer som företaget med den billiga produkten. Dessutom visar IP-nummret att detta nya medlemskap var skapat av en befintlig medlem på Utsidan, boende i Linköping...

Ja gisses vilka människor det finns.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg