bornholm

Hej allesammans!

Ämnar att med en vän paddla från fastlandet ut till Bornholm och runt nu i sommar. En härlig tur känns det som men jag sitter lite på läktaren och undrar nu om någon paddlat denna tur? Tacksam för alla tips som kan underlätta mitt lilla äventyr.

Jenz

ps. BEKÄMPA TERRORISMEN - AVVÄPNA USA
 
Långt

Det är långt till Bornholm, c:a 20 distansminuter. Dessutom kommer du att passera en av de mest trafikerade farlederna som finns runt våra kuster. Jag skulle inte våga mig på en sådan överfart.

/Joakim
 
Re: Långt

Banankontakt; sa:
Det är långt till Bornholm, c:a 20 distansminuter. Dessutom kommer du att passera en av de mest trafikerade farlederna som finns runt våra kuster. Jag skulle inte våga mig på en sådan överfart.

/Joakim


Tuffa bud. Jag har inte paddlat till Bornholm men runt denna sagolika ö!. Det kan vara tufft under vissa avsnitt och då speciellt på den norra sidan då vågorna bryter väldigt under hög sjö. Kan således vara svårt att söka skydd!.

Men det är helt klart värt ett besök. Det finns en kajakförening på ön som borde veta mer. Jag har tyvärr inte deras nummer eller adress men det bör gå att få tag på.

L Y C K A T I L L ! ! ! ! !
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg