• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Boktips! Klättrarens själ av P Calleberg

(Inte bara för klättrare - därav Fritt Forum.)

Klättringen har bidragit till min utveckling som person. Jag har sett mitt liv i före respektive efter klättringsintroduktionen. Samtidigt så handlar det faktiskt inte alls om klättring, men för mig var det då ljuset tändes, det var då riktningen blev lite klarare.

Jag har tänkt mycket kring detta. Det har Per Calleberg också gjort. Och han formulerar dessa tankar på ett gott sätt.

Om man vill vända blicken inåt (och utåt) en stund så rekommenderar jag boken Klättraren själ. Oavsett om du klättrat eller inte. Det ÄR lite spännande, faktiskt nästan lika spännande som cruxet.

Patric - en paddlande klättrare.

------------------------------------------
Klättrarens själ - en bok om motivation, mål och utmaningar av Calleberg, Per (ISBN 9153425669).