Bohusläns fyra klassiker?

Jag har som mål för året satt att jag ska leda Bohusläns fyra klassiker, vildskudd, mallorol, prisemaster, bergkristis. Just nu är det precis på min gräns (har lett 5+ tidigare). Någon som har förslag på vilken som är bäst allt börja på (vet att alla är 6- men om man tänker till bra ställen att sätta kilar osv)? Eller en rangordning av lederna?

Känns konstigt att snacka klippklättring så här i januari men man måste ju ha något att drömma om :)

De flesta skulle nog svara
Villskudd
prismaster
mallorol
Polskan

Jag skulle säga börja med polskan.
oerhört given linje där du kan lägga kammar precis vart som helst.
Mallorol uppfattar jag som ganska lätt, men lång och luftig!
Ett annat tips skulle vara att utöka klassikerna till att innefatta DNA på galgberget också, och ta den först.

Tackar och bockar för svaret!

Bergkristis har jag stått nedanför och tittat på. Då jag är en av de märkliga personer som gillar sva och är hyfsad på det så blir det nog den som står först på listan!

Hej,

Jag klättrade dem i ordningen Mallorol-Prismaster-Bergkirstis-Villskudd. Tycker det var bra. Hade kanske lite onödigt stor respekt för Villskudd, som jag dessutom inbillar mig är lite lättare om man är längre. Roliga är de allihop!

Lycka till
Anna

6-

Jag har samma quest :)

Jag har bara gjort Mallorol nu men tänker ta prismaster, vilskudd sist bergkirstis.Mallorol var fin
och kruxet var "spännande" tyckte att den höll 6- konsekvent efter kruxet men fin och rolig klättring!

tycker bergkirsti är den som ser absolut finast ut. (har vart nån meter upp på den men det kändes inte bra den gången)

/Kim

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
avslutad130107 Bohusläns klätterguide köpes! Klättring allmänt 15

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg