• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Boende i november, Sthlm?

Har ägnat de sista åtta veckorna åt min examenspresent - en tio veckors kurs i traditionell klättring, men börjar nu närma mig allvaret - att börja jobba.

Men eftersom det inte finns några tjänster att söka för en Matte/No-lärare i Halmstad och jag faktiskt inte är redo för någon längre anställning (som skulle kunna inkräkta allt för mycket på mina fritidsintressen) har jag skaffat mig jobb på en vikariepool i Stockholm istället.

Enda problemet är att jag inte har någonstans att bo. Jag är en van kollektivboende, har gjort fyra vintersäsonger i Alperna och knappt tre på STF's lilla ö, Tjärö i Blekinge skärgård. Har bott på allt från luftmadrasser till heltäckningsmattor till äkta STF-våningsängar från sjuttiotalet. Sista veckan bodde jag exempelvis på Kullaberg i min sovsäck under en tall. Har alltså ganska flexibela och enkla vanor..

Min undran är om det möjligtvis finns någon trevlig friluftsmänniska/människor som har ett hörn över under november månad då jag tänkt starta min lärarkarriär och prova på det omtalade friluftslivet i Stockholm. Sover gärna bakom en soffa, på en balkong eller var helst det finns plats..
Är snäll, trevlig, gillar att baka på morgnarna, har ordnad ekonomi och är helst ute hela dagarna!

Vore tacksam för alla tips!
 
välkommen till min balkong:)

jag fixar tak över huvudet till dig om du inte redan gett upp...
sms till 070/6403171 så får vi se vad vi kan fixa..
hälsar ninapenda