Böcker om friluftsmat

Hej!
Jag är ny här på forumet så om det här tråden hör hemma någon annanstans kanske någon moderator kan flytta på den.
Till saken,
Jag är gruvligt less på frystorkat käk och hoppas nu att någon här kan ge tips på några bra böcker om friluftsmat, sådan man kan förbereda själv hemma.
Tack på förhand
 
Det mesta du kan laga hemma kan torkas och bäras.
Anita Frosells Friluftsmat, Dry it you'll like it m fl finns att hämta inspiration från.
Inte bara godare, billigare oxså.
go tur
 
Tyvärr är det många böcker som behandlar friluftsmat med definitionen mat som går att laga utomhus, och således kräver en ordentlig lägereld, muurikka eller wokpanna samt kokning i 10-20 minuter. Dessutom råvaror som väger flera kilo och då blir det inte riktigt något alternativ till det frystorkade.

Vad du behöver googla på är typ Freezer Bag Cooking eller matlagning i mattermos.
 
Anita

Kop Anita's bok, Friluftsmat isbn 9151851911, 217g

Sen kan du torka sjalv, jag kopte en tork men det gar att testa med ugnen pa glant.
 
Jag håller med inläggen ovan. Jag har en hyllad bok som i princip kräver kajak och en jag fick i present var helt galen. En bok på svenska som var översatt från engelska. De promotade Dutch Oven som är en gjutjärnsgryta... Håller ögonen öppna.
 
tackar ödmjukast för alla tips. Det verkar finnas hur mycket som helst med böcker inom detta ämne men ni har begränsat urvalet.
tack
 

Liknande trådar