bockstensturen

Körde Bockstens förra året, då var det 8 mil i jobbig terräng.....dvs smala stigar med mycket lera.
Inför detta år har de gjort om bandragingen till 10 mil så jag vet inte hur mycket av den gamla slingan som man använder.
Hursomhelst så ligger denna tävling väldigt tidigt på året vilket gör att det fortfarande är blött och tungtrampat i marken.

Jag rekommenderar att du minst cyklat 40 mil innan du ger dig på Bockstensturen, själv hade jag 30 mil i kroppen och tog mig runt på drygt 5,5 timmar.

Lycka till!

Hej på dig!

Jag har själv aldrig kört Bockstensturen, men däremot langat i ett antal år till kompisar. Vad jag förstår så är (eller var den gamla) en utav de bästa under hela långloppscupen. Otroligt fin natur (bokskogar), fina stigar, men dock en utav det jobbigaste också. Tidigare var t ex ett moment att åka uppför och sedan nerför en skidbacke. Var väl en del som vurpade, men det ingår ju liksom i sporten. Du kan ju kolla långloppscupens hemsida där det står om alla de olika loppen!

Lycka till och se till att ha några mil i benen innan du ger dig iväg!!!!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg