Alskvarda Fredrik, nu har du snackat nog med skit. Hur manga pudor far du in i din snabba BMW egentligen. Det ar ju det enda som raknas, eller kanske haulbags i ditt fall. Anda har jag bytt ner mig. Med min forra bil, ja just det, en Landrover SIII 1972 ars modell 109" Diesel sa akte vi vid ett tillfalle 7 man i bilen med minst fem pudor i bagaget till Kjugekull. Jag havdar ocksa att resan var behaglig, aven om jag misstanker att jag inte far medhall av alla resenarer. Vidare sa utmanar jag dig i avfartsrally en torr dag innan kylan slar till. Jag innehar fortfarande det officiella rekordet da jag nadde till busshallsplatsstangen som var i hojd med backspegeln. Val mott den 18 oktober, om du vagar. Lat dina 220 mm dack sitta pa, dem kommer du att val behova.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
BMW Exclusive!
- Trådstartare frapp
- Start datum
225mm om jag får be! And I´ll be there!
Alla billösa stackare tycks inte riktigt ha fattat poängen. Det är för fan ingen mening med att köra runt med en lastbil. Om folk kunde skaffa sig bilar så hade man sluppigt allt tjat om att klämma in 7 personer och 12 paddor i en bil. Nej tacka vet jag ren och sann körglädje framför packvolym. Bilkörning ska vara skoj INTE praktiskt och obekvämt, har man missat det så har man missat poängen.
Köp bil och köp det enda rätta.
Fredrik Ord.f.
BMW Exclusive.
Alla billösa stackare tycks inte riktigt ha fattat poängen. Det är för fan ingen mening med att köra runt med en lastbil. Om folk kunde skaffa sig bilar så hade man sluppigt allt tjat om att klämma in 7 personer och 12 paddor i en bil. Nej tacka vet jag ren och sann körglädje framför packvolym. Bilkörning ska vara skoj INTE praktiskt och obekvämt, har man missat det så har man missat poängen.
Köp bil och köp det enda rätta.
Fredrik Ord.f.
BMW Exclusive.
Måste det ske i en BMW?!
Skiter björnen i skogen eller? lever påven i celibat?
Det är väl lika klart att den enda rätta körglädjen upplevs i en BMW med minst tvåhundra pållar!
Lika klart som att den bästa boulderingen är i fontan och den bästa bigwall klättringen är i yosemite.
BMW "för att vi älskar att köra"
Skiter björnen i skogen eller? lever påven i celibat?
Det är väl lika klart att den enda rätta körglädjen upplevs i en BMW med minst tvåhundra pållar!
Lika klart som att den bästa boulderingen är i fontan och den bästa bigwall klättringen är i yosemite.
BMW "för att vi älskar att köra"
Det går faktiskt att kombinera körglädje med ett visst mått av nytta. Med en kombi med 200 kusar och 235 mm däck får man det bästa av två världar. Visst blir det svårt att lasta in 5 Aidklättrare och åka till Ulorna i vinter som med den gamla Venton men 4 pers funkar nog. 7 Paddor är heller inga problem (vad nu det skulle vara bra för...)
Knuten,
BMW Exclusive
Knuten,
BMW Exclusive
Att försvara BMW mot Masseratti tänker jag överhuvud taget inte göra. Varför skulle det behövas. Det kan man väl räkna ut med röven och en bit krita att ett sånt skit bilmärke som Masser.osv. aldrig kan komma upp i samma kvallitet som riktig tysk grundlighet. Ta bara min förra bil som exempel. Tretton år gammal och med 50000 felfria mil bakom sig gick den ett tragiska öde till mötes på en hal vinterväg i norge.
Det finns inte många bilar(och framför allt inte någon Italiensk då de rostar sönder på si sådär fyra år) som lever i den åldern.
Det må vara hänt att det har byggts en och annan sportig växellåga i italien men någon kvallitet har det aldrig varit frågan om.
För övrigt så hade jag hoppats på att det skulle börja strömma in lite anmälningar till BMW Exclusive vid det här laget. På lördag blir det race uppe på söderåsen. Här hittar man många långa fina svepande kurvor vackert inramade av den skånska hösten i all sin prakt.
väl mött
Fredrik Ord.f. BMW Exclusive
Det finns inte många bilar(och framför allt inte någon Italiensk då de rostar sönder på si sådär fyra år) som lever i den åldern.
Det må vara hänt att det har byggts en och annan sportig växellåga i italien men någon kvallitet har det aldrig varit frågan om.
För övrigt så hade jag hoppats på att det skulle börja strömma in lite anmälningar till BMW Exclusive vid det här laget. På lördag blir det race uppe på söderåsen. Här hittar man många långa fina svepande kurvor vackert inramade av den skånska hösten i all sin prakt.
väl mött
Fredrik Ord.f. BMW Exclusive
Kan Maserati matcha BMWs halvautomatiska 6-växlade SMG II låda? Med "paddlar" på ratten byter man växel på 0.08 sekunder enligt BMW. I det sportiga läget finns även Launch Control där man bara trampar gasen i botten och växlar så hanter styrsystemet hjulspinn och kopplingsslir. 0-100 på 5,2 i en M3. Det finns inte många växellådor som klarar det!
/Knuten
/Knuten
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg