• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Blogga på fjällvandringen?

För att kunna blogga direkt när man är ute på turen så krävs det tydligen en telefon som har internetkoppling/webbläsare. Är det någon här på utsidan.se som har testat hur mottagningen är i de svenska fjällen, om det är möjligt att få tillräcklig mottagning för att sporadiskt kunna lägga upp blogginlägg och bilder via mobilen?

Det skulle ju vara rätt så kul om man är på en längre tur att kunna ge delrapporter under resans gång.

Om det är någon som testat och fått det att fungera, vad har ni då använt er av för telefon och abonnemang? Var i fjällen höll ni till i så fall?
 
Men varför?
Jag kan förstå det när man är ute och cyklar i månader men en fjällvandring? jag tycker ju personligen det är skönt att slippa ha mobilen med mej i skogen så att blogga är ju verkligen inget jag vill hålla på med.
Jag anser att sambandutrustning för att kunna larma vid olycka är bra men att blogga är fel. En enkel funktion som visar vandrarens position hade ju varit mer spännande enligt mej.
 
Tanken var att kunna använda det under längre vandringar (7-10 veckor) och inte varje dag kanske 1 gång per vecka. Spot finns ju för att uppdatera position men det vore kul att kunna skriva lite och lägga upp några bilder under resan.