Blåmannsisen

Hej,

Vågar man gå över Blåmannsisen (norr/söder) i sommar utan Glaciärvana. Har inte hittat så mycket information på nätet men det lilla som finns antyder att det skall vara en barnlek.

Viktor

viktoredlund; sa:
Hej,

Vågar man gå över Blåmannsisen (norr/söder) i sommar utan Glaciärvana. Har inte hittat så mycket information på nätet men det lilla som finns antyder att det skall vara en barnlek.

Viktor

Jag har gått i samma tankar och förhört mig via mail med styresmannen i Sulitelma. Han vidarebefodrade mig till någon annan, men jag har inte hört något sedan dess. Min tanke var att gå från Vaisaluokta via västra sidan av Virihaure till Sulitelma och då korsa Blåmannsisen eftersom Tukijåkkå saknar bro (något som berörs i den här tråden och även i denna tråd). Av inläggen att döma verkar det dock inte som om någon har någon direkt erfarenhet av detta.

Vi beslutade oss sedermera för att gå en annan sträckning (berörs i de ovan angivna trådarna).

För den mest explicita informationen gällande Blåmannsisen kolla speciellt in nils73's inlägg i den första länkade tråden.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jooose Blåmannsisen - hur säker är den? Fjällvandring 5

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg