blàbärspaj!

Jag har ett kanonbra recept till de som ska ut i blàbärstider(ja, jag vet att det bara är januari än...): blàbärspaj!

blàbär
socker
blanda och lägg i en kastrull

smulade digestivekex
smör
lite vatten
blanda till en lagom tjock deg, platta ut och lägg pà blàbären. Värm pà trangiat. Eller sà värmde jag blàbären först, la pà degen och värmde lite till, men det är nog inte sà noga.

MUMS säger jag bara!

Tipsa gärna om fler saker man kan göra pà sànt man hittar ute.

/Karin

Hjortronsylt & fjällagg

Lägg hjortronen i en kastrull och värm så det småsjuder medan socker tillsätts. Låt puttra 5-10 minuter medan kastrullen skakas lite då och då. Torrgrädda tunna fjällagg i stekpanna. På med sylten, ät och njut:)

Raskesven

kojja; sa:
Jag har ett kanonbra recept till de som ska ut i blàbärstider(ja, jag vet att det bara är januari än...): blàbärspaj!

blàbär
socker
blanda och lägg i en kastrull

smulade digestivekex
smör
lite vatten
blanda till en lagom tjock deg, platta ut och lägg pà blàbären. Värm pà trangiat. Eller sà värmde jag blàbären först, la pà degen och värmde lite till, men det är nog inte sà noga.

MUMS säger jag bara!

Tipsa gärna om fler saker man kan göra pà sànt man hittar ute.

/Karin

Inte illa! Man blir riktigt sugen, fast jag har hört rykten om att du är en mästarinna på att tillaga pannkakor på fjället också, har du inget recept på hur man tillagar sådana också:)?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg