Björnattack....

Ja det är synd om folket i Kashmir som har så onmt om tjuvjägare att björnen ökar med 30-60%.

Vad var syftet med inlägget?
 
Jag undrade varför du lade in en länk till en björnattack som skett långt borta. Ingen kommentar eller nått från dig. så därför undrade jag varför?

Ofta när man lägger in länkar till artiklar brukar man ha nån sorts tanke bakom det.


Jag har ingen tanke bakom det hela mer än att jag själv är intresserad av vilda djurs beteenden, skulle ej själv ställa denna fråga men alla är vi olika.

Björnattack i Jämtland eller Indiska kashmir, vad är skillnaden ?
 
Vad är det man brukar säga: 5 döda i Svedala motsvarar 500 döda i Indonesien.

ps. "man" = kvällstidningsredaktion, inte jag personligen. ds
 
Senast ändrad:
Det är nästan otroligt att björnar mlivit så här intressanta för media. Starka bilder i och för sig. Kaschmir förtjänar annan och viktigare mediabevakning. Snart har nog till och med Hänt extra bilder på björnar.

bosse
 
Men ärligt talat, på bilderna ser det ju ut som om jägaren springer mot björnen med påken, dom som springer ifrån den klarade ju sig.
Man frågar ju sig också vad dom var ute och jagade försedda med träpåkar!?
 
Ser ut som en grupp män som av någon anledning har provocerat en björn med påkar...å då går det som det går.

Verkar aningen riggat med bildserie o allt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mick102 Tips på hur undvika björnattack Vilda djur 6
thegedd Björnattack Vilda djur 14
janotse Björnattack Vilda djur 16

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg