• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Biten av kärrspindel?

Någon som har erfarenhet av kärrspindelbett? Misstänker att jag blivit biten..
Satt på älgpasset i västerbottens inland och hade nyligen "varit på toa" bakom en buske. Då jag sätter mig till rätta igen känner jag hur det biter till utav bara den i låret, känslan av fem getingbett på en gång!
En röd-blå blaffa med fem röda "prickar" (sår) i en halvmåne med en diameter på 1 cm uppenbarade sig och det kliade frenetiskt! Nu, efter 2 veckor är området blått och det har äntligen slutat klia.
Jag kan ju omöjligen ha blivit biten av en huggorm, eftersom jag inte kände av någon större livsform i mina byxor..men vad kan det vara, en alien?!
 
Även om kärrspindeln är stor, så måste i så fall "stickmärkena" sitta MYCKET tätt, det kan rimligen inte förväxlas med ormbett.
 
*räcker upp handen*

Jag har blivit biten av kärrspindel! Det var när jag var med i Strövarna, så sisådär 7-8 år måste jag väl ha varit. Jag var en av dom där ungarna som alltid ska ta upp och klappa allting... inklusive stora och häftiga spindlar som man hittade i tjärnkanten. Blev biten i vecket mellan tumme och pekfinger, och det gjorde förstås ont. Ungefär som ett riktigt rejält getingstick, vill jag minnas.