Det finns flera alternativ
Jag kollade lite på detta inför min senaste expedition. De bindningar som passar bra på storskor är de som har en metallbygel som håller fast tån, och inte en mer "slalombindningsliknande" tådel som t ex Diamir. Flera gamla modeller av bindningar har denna konstruktion. 404 är en klassiker, men har nackdelen att den är tung. En lättare variant är Silvretta 300, men utlösningsfunktionen verker minst sagt enkel. För anmarscher och liknande fungerar den dock bra (min syrra har sådana). Silvretta 500 är en nyare och betydligt lättare version av 404, och jag tror att den passar även på storskor. Den är dock ganska dyr. 505 (easy go) är en ny populär modell från Silvretta, men den har en häldel som inte passar på alla storskor (passar ej på mina Scarpa Vega i alla fall). Själv fastnade jag för en udda bindning som heter Ramer Guide. En helt annan konstruktion är Silvretta, men den var inte lika dyr, och dessutom lätt. Resencion kommer inom kort.
Billigast är att försöka hitta något gammalt begagnat bindningspar. Jag försökte med det i flera år, och gav sedan upp och köpte nya.
Peter