Billiga Kokatat i piffig färg (GrBrGn)

Kvibergs överskottslager i Göteborg har haft ett antal Kokatat torrdräkter i en US Navy version. De är ungefär som Kokatat Meridian Suit, dvs med sockar men utan kapuschong. Grövre yttertyg (i den vanliga glada militärfärgen, GrBrGn, grå-brun-grön), lite fler fickor.

Priset var fantastiska 800-900 kr för dräkterna, som såvitt jag kan se är mycket litet använda, alltså inte alls slitna. Blixtlåsen var som nya. Latextätningarna var förstås torkade och i flera fall trasiga, men sådant går ju att åtgärda. På den dräkt jag köpte visade sig latexen vara OK, efter rejäl behandling med 303.

Dräkten har redan använts vid såväl paddling som skridskoåkning (har även råkat bada vid skridskoåkning, gissa om jag då var glad åt min torrdräkt!). Den är lite styvare än min gula Kokatat Expedition, men fullt paddelbar. De extra fickorna var en oväntad bonus.

Skynda att fynda om det finns några kvar! Eller kommer in fler?

hälsar Jens

Ring inte, websök inte - åk dit

MIn allmänna erf av Överskottslagret (och jag har shoppat där sen 70-talet) är att det inte är någon idé att ens ringa och fråga om de har sådana här varor, än mindre söka på webben. Man måste själv leta, på plats.

Jag var där och kollade i fredags, då fanns det inga kvar.

Snubben i butiken sa att de han hade haft hade gått åt fort så han skulle försöka få tag på fler. När (om) han får tag på fler så skulle han lägga ut det på hemsidan.

/Mattias

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg