Bilklättertursöderut

Om två-tre veckor tänkte jag dra nedåt för att prova billuffarlivets välsignelser plus klättra ungerfär. Jag tänkte börja med att åka t Berdorf i Luxemburg några dagar. Sedan Fontainbleu ett tag två veckor eller så. Sedan drar jag vidare nedåt men det vill jag göra själv så då får man åka hem på annat vis. Är någon sugen på att haka på detta så skicka mig ett mail. Jag håller på att skaffa en god skåpbil med sovplats för två-tre personer.

Hejsan!
Är det bara tänkt att vara en bouldering-resa eller kommer sport/trad-klättring också vara intressant? Och vilken nivå ligger du på? Jag är ganska sugen på att komma iväg från den svenska vintern och få klättra utomhus innan sommaren, men kan inte påstå att jag är särskilt duktig, speciellt bouldering utomhus är jag (det lilla jag har provat) ganska så kass på:)

Sportklättring är mycket intresant! Tradda kan jag ej. Nu funderar jag lite pga väderet om det vore smartast att dra ned t spanien först. Där finns ju så mycket leder i massa grader och sköna temperaturer. Kan det locka tro?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg