bildkommentarer försvann

Idag fick jag två kommentarer på två bilder. Jag ser på min sida vem som skrivit dem, och vilka bilder det gäller, men nåra kommentarer finns inte. Albumet tillåter kommentarer men inte betygsättning.

En till

Idag fick jag två kommentarer på två bilder. Jag ser på min sida vem som skrivit dem, och vilka bilder det gäller, men nåra kommentarer finns inte. Albumet tillåter kommentarer men inte betygsättning.

Då är vi två, fast det bara hänt mig en gång. Vad kan det bero på?

Hänt mig också...

En gång... kan det vara så att man skrivit en kommentar och sen ångrat sig... och raderat den?

clindh

Forumvärd
Man har tidigare kunnat ge betyg utan att skriva en kommentar. Jag har nu stängt av detta. Det var alltså avgivna betyg utan en skriven kommentar som ni sett.

Sen ser jag att det är lite förvirrat om vad inställningarna på albumet betyder egentligen. I systemet finns möjligheten att även kommentera och betygsätta själva albumet - ett arv från Fotosidan. Dock används inte det på Utsidan, men fälten finns kvar vid redigering av albumet.

Ni har (helt förståeligt) tolkat det som att inställningen då gäller för bilderna i albumet, och det är ju ingen dum idé - att använda det istället för det fält "Kan betygsättas J/N" som finns per bild. Skall vi göra så - dvs att albumets inställning gäller och man inte har valet per bild?

Man har tidigare kunnat ge betyg utan att skriva en kommentar. Jag har nu stängt av detta. Det var alltså avgivna betyg utan en skriven kommentar som ni sett.

Sen ser jag att det är lite förvirrat om vad inställningarna på albumet betyder egentligen. I systemet finns möjligheten att även kommentera och betygsätta själva albumet - ett arv från Fotosidan. Dock används inte det på Utsidan, men fälten finns kvar vid redigering av albumet.

Ni har (helt förståeligt) tolkat det som att inställningen då gäller för bilderna i albumet, och det är ju ingen dum idé - att använda det istället för det fält "Kan betygsättas J/N" som finns per bild. Skall vi göra så - dvs att albumets inställning gäller och man inte har valet per bild?

Jag tycker det låter bra (om jag fattat rätt) att man godkänner betyg av antingen alla bilder i albumet eller ingen. Om jag lagt ut en bild är det ju för att få respons, annars hade jag ju behållit bilden för mig själv.

Var bara tvungen att ladda upp en bild, Min förra båt på väg i Stockholms norr skärgård.

Bilagor

• 534853636_e0c23a4c67_m.jpg
    534853636_e0c23a4c67_m.jpg
    16.4 KB · Visningar: 198

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg