• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bilderna syns så dåligt på en dator

På en av våra datorer syns internetbilder så himla dåligt, det ser nästan ut som en treåring som färglagt bilderna. När jag tittar på bilder som jag har i datorn är det inga problem med upplösningen. Det är endast bilderna som ligger på nätet.

Vad kan detta bero på?

Jag ser att det går inte att spara Jpeg bilder, dom blir sparade som något icke-definierat dvs inte .jpg
 
Senast ändrad:
Kolla så att grafikkortet använder 32-bitar.
Det kan ha blivit tokigt så det står 16 eller t.o.m. 8-bitar. Då ser det förskräckligt ut.

/Peter