• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bila i Norge

Skulle vilja ha lite tips inför en liten rundtur i Norge: Tänkte ta bilen, jag utgår från Göteborg, och åka runt i en vecka med en anhalt i Bergen. I övrigt vill jag gärna ha tips om resväg, anhalter, korta vandringsturer (det är bara jag i gänget som är "van" vandrare) och platser att tälta. Jag undrar dessutom hur det står till med just tältning i Norge. Vilka restriktioner finns?
 
Nja fast det är liksom inte bara vandring (det uppskattar inte mina reskamrater), utan mer allmänt om att bila i området - men du har väl rätt!
 
Ett bra val

Bila i norge e inte fel gtb mot oslo fortsätt mot hönöfoss (skyltad avfart från ring 3)sen mot fagernes,sen e det bara låta fantasin tala,Kör gärna vidare mot beito å sen över valdressflya så kommer ni åt mycket av joutunheimen kör sen över sognefjäll vidre via sognefjord e inte raka vägen men det är inget i detta land.tänk på att det tar tid att bila i norge mycket 50-60-70 sträckor så man kan ej räkna med att snitta 100 snarare 50 även om 100 e skit kul på dessa vägar me mc. Geirenger e oxå en vacker turistfälla.läste i en norsk tidning förra veckan att det e mycket mindre hytter ut hyrda i år mot förr så det skall ej va nåt problem när det e dax för dusch.
Hade å go tur