• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bil vrak (Skogsvrak!)

Hej!
Är det någon som har stött på en gammal bil ute i skogen?
Jag är väldigt tacksam för alla tips jag kan få!
Jag är mäst intresserad av vw bussar,bubblor.
Tex så används ju folka bussar som jaktstugor!

Men som sagt alla tips uppskattas! :)

Skicka PM eller mejla på jonathan.lundqvist@hotmail.com

Mvh
 
Gamla folkabussar har ju blivit rätt värdefulla även som vrak. Min chef är folkabussfreak och letar runt för att ständigt göra fynd. Vissa modeller i fint skick handlar ju om hundratusentals kronor. Det finns bl a en i skogen utanför Luleå, men den hade någon annan redan gjort anspråk på tydligen. F21 hade tydligen en VW Samba från tidigt 50-tal som någon lycklig köpare fick för en spotstyver men som var värd flera hundratusen. Här t ex en senare till salu för runt en halv miljon..

http://www.collectioncar.com/detailed.php?ad=23134&category_id=1&lang=sv

Så nog finns det ett och annat incitament att leta gamla vw-bussar i skogarna annat än att flytta in i dem och bo.. ;)